fredag den 23. december 2011

Juletræet med sin pynt..

Når man er skilsmissebarn som jeg, er der både fordele og ulemper. En af fordelene er helt klart julen.

Det bliver til 3 jule i år + en julefrokost med gaver :oD Det er jo dejligt! Specielt når man er så gave-glad som mig (er alle ikke det?).

Men den første juleaften holdt jeg igår, med min fars familie. Det var utrolig hyggeligt! Kun min far, hans kone, mine to pap-søskende, min lillesøster og jeg. Så var der selfølgelig gaver fra hele Lisbeth's (min fars kone) familie.

Det startede med at vi hentede juletræ ikke så langt fra hvor vi bor. Så vi gik der hen, og bar det hjem. Det er en tradition vi har gjort siden vi flyttede ind i huset - og det er bare SÅ hyggeligt! Selv om der plejer at ligge sne, men det var der desværre ikke noget af denne gang.








Da vi kom hjem fyrede vi op for julemusikken, og begyndte at pynte juletræ. Man kunne mærke at der var små hemmeligheder i luften, og det gjorde det hele endnu mere spændende. 








Efter det legede vi pakkeleg med overdådigt mange pakker - som Lisbeth selfølgelig havde stået for. Jeg vandt 3 pakker! Nogle ret gode pakker faktisk... 



(bare til info, de tre billeder har ikke noget at gøre med de gaver jeg vandt:o))










Så skulle der spises! Flæskesteg, brune kartofler og brun sovs. MUMS :oP












Bag efter legede vi "Mandellegen", som man jo normalt laver med risalamande - men det gør vi ikke. Vi laver den med is :o)
Det var min far der fandt mandlen, og han vandt et gavekort til itunes på 150 kr.

Så var der julekalender. Ludvig og julemanden som bliver sendt på TV2. Egentlig synes jeg oprindeligt ikke den var særlig god. Men omkring tiende afsnit synes jeg den tog en positiv drejning, og blev rigtig god. Nu er den bare MEGA spændende :oD





Efter Ludvig og julemanden dansede vi om juletræet. Fem sange blev det til: Rudolf, på loftet sidder nissen, Betlehem, Søren banjo mus og højt fra træets grønne top. Fantastisk! Jeg elsker julesange!!!





Så kom gaverne - endelig.

Det var en dejlig aften - Tak kære familie.

Næste jul - d. 24 December :o)











Ingen kommentarer:

Send en kommentar