onsdag den 28. december 2011

Jul, jul og atter jul!


"julen varer længe, koster mange penge..."

Som før skrevet, har jeg i år holdt 3 jule + en julefrokost med gaver. Og jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men jeg er godt nok glad for at det er slut nu... Ikke fordi jeg har fået for meget jul! - jeg har bare fået nok :o)

Det har været en rigtig hyggelig jul i år, med alle de mange familier. Jeg synes selv jeg har fået totalt mange gaver, i forhold til hvad jeg plejer. Men det er jo dejligt! Specielt når man ELSKER gaver, som jeg :oD

Det hele startede med at vi holdt jul d. 22. Men den har i jo hørt om i mit tidligere indlæg.

Den næste julestemningsfyldte dag var d. 23 December, hvor der blev lavet konfekt og pyntet juletræ!









Min søster og jeg er klar!











                                               HOHO - Chokolade julemanden er også klar!



Mmmm... Konfekt :o)



















Marcipan med smeltet chokolade <3 MUMS!!





















Og det fine juletræ<3<3













Så blev der holdt jul d. 24, i Hundested med min mors mands familie! Det var rigtig hyggeligt, og jeg fik nogle fantastiske gaver.
Det var en meget traditionel jule-aften. Vi kom ved 16 tiden, og fik småkager og kaffe. Lidt senere kom de andre, og vi satte os ikke lang tid efter til bords. Der var både and, flæskesteg, medister, brun sovs, hvide og brune kartofler. MUMS! Jeg elsker julemad :oD

Bag efter var vi godt mætte, og måtte lige sidde og slå lidt mave med noget pakkeleg. Der var maaaaange pakker, men jeg vandt kun én... Hehe...

Efter pakkeleg fik vi risalamande med to mandler i. Det var et kæmpe fad der skulle spises, og jeg var stopmæt, så jeg tog en lille potion, til at hakke igennem (barnligt - i know... Men jeg kunne altså ikke mere). Det var desværre uden held. Min søster, og min mors kærstes bror fik mandlen.

Efter mandlen skete det endelig! Vi skulle danse om juletræet, og lige snart åbne de mange pakker der lå under træet: 




Jeg fik som sagt, en hel masse fantastiske gaver, som jeg er meget glade for. Blandt andet 300 kr. til Karmen og kamelia, Phantom of the opera 25 års jubilæum, Dracula filmen (fordi jeg skal spille Dracula som musical næste år), Bogen; "Det bliver ikke større", skrevet af Steen Lünell (Mastodonternes formand), Pyjamas, SM58 mikrofon og meget meget mere :o)

Efter det tog vi hjem, fordi vi skulle nå et tog klokken 23:30. 

D. 25 holdt vi julebrunch for min mors familie:





Pandekager og klatkager! MUMS :oD

Vi fik en masse andet mad, så man igen blev så mæt, at man ikke kunne gå. Det gjorde vi dog alligevel, for vi gik en lang tur bag efter! Rigtig hyggeligt. 
Da vi kom hjem åbnede vi gaver og legede pakkeleg. 

D. 26 var vi til julefrokost hos min fars familie. Det var dejlig stille og roligt, med ikke særlig meget mad. Det var faktisk utrolig rart efter 2 dages mega mæthed. Der fik vi også lidt gaver, og ellers stod den bare på hygge.

Rigtig hyggelige juledage har det været i år - og jeg er glad for hvert eneste øjeblik! Selfølgelig er det sørgeligt i dag at gå og pille nisserne ned, smide den tomme pap-chokolade-kalender ud og ikke skulle sidde hver aften og se julekalender med familien. Men på den anden side - det er jul hvert år, og den kommer igen. Og jeg synes nu også det er okay at julen er slut nu ;o)

Nu kan vi glæde os til nytårsaften!!!



Jule-kugle-sjov: 





















2 kommentarer:

  1. Jeg synes ellers jeg har både julet og spist til den store jule-guldmedalje, men du tager nu prisen!
    Glædelig bagjul og rigtig godt nytår søde Laura :o)

    SvarSlet
  2. Hehe - det har jeg godt nok også! I den grad ;o)
    Mange tak søde Benedicte og i rigtig meget lige måde!

    SvarSlet